Znowu mamy doskonałą wymówkę do tego, aby się nie ruszać i usiąść na kanapie/fotelu i leniuchować. Marzymy tylko o tym, aby nic nie robić, ponieważ w ciągu dnia się nabiegamy? Pomimo ogromnego zmęczenia warto trzy do pięciu razy w tygodniu znaleźć chociaż pół godziny aby uprawiać jakieś ćwiczenia. Obecnie nie trzeba w tym celu nawet biegać specjalnie na siłownię. Jest ogromny dostęp do najróżniejszych maszyn sportowych lub akcesoriów, które z powodzeniem możemy trzymać w domach (jeżeli tylko mamy po temu okazję). Dzięki temu nawet podczas oglądania TV możemy poćwiczyć. Warto skorzystać z takiej opcji.

Trening na orbitreku

Wiele osób poleca ćwiczenia wykonywane przy pomocy orbitreku jako te, które najmniej obciążają chociażby nasze stawy przy maksymalnym zaangażowaniu całego ciała. Trening na takiej maszynie ma wiele zalet wśród których należy wymienić dużą ilość spalonych kalorii w ciągu godziny (przy dużej wadze i dobrej kondycji można spalić ok. tysiąca kalorii). Orbitrek Kettler to takie urządzenie z którego mogą korzystać nie tylko młode i sprawne osoby, ale również starsi seniorzy cieszący się już emeryturą. Jest to urządzenie pozwalające dopasować poziom umiejętności do swojego zdrowia – nawet, jeżeli oznacza to bardzo wolne tempo. Trening na takim urządzeniu jednocześnie łączy bardzo lubiane cardio z treningiem siłowym, dzięki któremu uda nam się pięknie wyrzeźbić mięśnie. Do innych zalet orbitreka należy również fakt, że usprawnia się praca naszego krążenia i zwiększa się wydolność naszego organizmu. Dorzucamy do tego jeszcze dobrą (w granicach normy) wagę i mamy już przygotowany sukces murowany.

Dobra technika ćwiczeń

Ćwiczenia na orbitreku, jak również wszystkie inne wymagają od nas odpowiedniego przygotowania. A więc odpowiednie, sportowe obuwie amortyzujące nasze nogi przed urazami. Ubiór może być dowolny – jednak nie może on krępować naszych ruchów. Przed treningiem zadbajmy o rozgrzewkę w postaci kilku przysiadów, pajacyków, skrętów bioder, lekkiego truchtu wykonywanych w ciągu kilku minut. Zamiast takiej rozgrzewki można włączyć wolny tryb na orbitreku i do 10 minut można wykonywać delikatny spacer na urządzeniu. Po tym czasie należy przejść do treningu aktywnego. Efektowne działanie przynosi trening interwałowy, którego zasada brzmi “wolno, wolno, szybko, szybko, wolno, wolno, itd.” . Warto sobie tak rozplanować ćwiczenia, dzięki czemu trening będzie efektywniejszy i w przyszłości przyniesie nam ogrom odpowiednich korzyści – chociażby pod postacią niższej wagi, lepszej sylwetki i dobrej kondycji.

Woman obraz autorstwa freepik - www.freepik.com